انواع چای : چای سیاه

انواع چای : چای سیاه

چای سیاه نوعی  چای با تخمیر کامل است که از همان گیاه Camellia sinensis که عصاره چای اولانگ و سبز نیز از آن گرفته می شود تولید می شود. روند ساخت چای سیاه شامل پژمرده شدن(زوال) و سپس پیچش برگ چای پس از یک دوره طولانی از تخمیر است. سپس برگ های چای سیاه استخراج می شوند .  نتیجه آن چای خشک سیاه دارای بوی و شکل قابل تشخیص ، عطر و طعم قوی و پیچیده است .

خواص درمانی چای سیاه:

سلامت دهان: مطالعات نشان می دهد که چای سیاه تشکیل پلاک را کاهش می دهد و همچنین رشد باکتری ها را محدود می کند. پلی فنل های موجود در چای سیاه باکتری های  حفره زا را می کشند و همچنین مانع از رشد باکتری می شودکه به صورت مواد چسبنده مانند که پلاک به دندان متصل می شود.

از مزایای نوشیدن چای سیاه شامل کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی (مانند حمله قلبی و سکته مغزی) است. اگر فردی 3 فنجان چای سیاه در روز مصرف کند احتمال مرگ های قلبی و عروقی در آن فرد تا 11٪ کاهش مییابد.

چای سیاه یک منبع فوق العاده ای از آنتی اکسیدان ها ی قوی است.  آنتی اکسیدان ها برای بهداشت و سلامتی وایجاد یک سیستم ایمنی قوی، غیر فعال کردن رادیکال های آزاد، بهبود سلامت قلب و عروق، مبارزه با تورم مضر، و محافظت در برابر بیماری های مزمن (سرطان، بیماری قلبی، آرتریت روماتوئید و دیابت، و...) مفیدند.

چای سیاه احنمالا به کاهش وزن کمک  می کند- در واقع، تحقیقات نشان می دهد که کشورهای با مصرف چای سیاه بالا درصد پایین تر از چاقی را دارند. چای سیاه کمک می کند تا به سطح قند خون تنظیم شود، شما احساس متعادل تر و راضی داشته باشید- و ولع مصرف شیرینی کمتر می شود!کافئین موجود در چای سیاه نیز ممکن است از دست دادن وزن را بالا ببرد. و، آنتی اکسیدان چای سیاه برای کمک به کنترل وزن موثر شناخته شده اند. آنها با افزایش سوخت و ساز بدن و کمک به سوزاندن چربی به طور موثر به کاه وزن کمک می کنند.

 آنتی اکسیدان در چای سیاه همچنین می تواند اثرات قابل رویت پیری (مثل چین و چروک و کاهش قابلیت ارتجاعی پوست) کم کند. زمان، استرس، نور خورشید بیش از حد، و غذا خوردن ناسالم می تواند به پوست صدمه زده وعلت اصلی آن افزایش سن است . آنتی اکسیدان های این نوشیدنی، برای کم کردن آسیب، ساخت پوست جوان، محکم تر، و ...مناسب هستند.

چای سیاه می تواند به مدیریت و یا حتی جلوگیری از دیابت کمک کند . چای سیاه حاوی پلی ساکارید قدرتمند است، که  باعث جذب کم کربوهیدرات به قند خون می شوند و سود بالقوه برای کسانی که با دیابت  مبارزه می کنند دارد. حتی بهتر است به طور منظم چای سیاه مصرف شود که احتمالا شما را از ابتلا به دیابت در وهله اول حفظ می کند! پژوهش حاضر کشف کرده است که کشورهایی که افراد در آن چای سیاهبیشتر می نوشند (مانند ایرلند و بریتانیا) کمترین آمار ابتلا به دیابت نوع 2 را دارند.

آماده سازی چای سیاه:

برای تهیه چای سیاه معمولا  به آب گرم با دمای 195درجه سانتی گراد، 1.5 قاشق چایخوری از چای خشک در هر 8 اونس از آب و گذشت زمان 3-4 دقیقه نیاز است. هر یک از انواع چای سیاه دستور العمل مخصوص به خود را دارد مثلا چه مقدار چای در 8 انس آب نیاز است.یا اینکه چه دمایی از آب مناسب است.بهتر برای نوشیدن چای گوارا به دستور رو هر بسته باید خوانده شود.

منابع:

 

http://www.theteatalk.com/benefits-of-drinking-black-tea.html

http://www.lifehack.org/articles/lifestyle/11-benefits-black-tea.html

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

آسیه تهمتن
ساعت1:34---10 آذر 1393
عالی بود مبینا جان هنوز هم چای زیاد میخوری؟

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 1 مهر 1393برچسب:, | 1:3 | نویسنده : مبینا عباسی (کارشناس ارشد زیست شناسی گیاهی) |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.
 <-PostRate-> <-PostRateCount->